Ko govorimo o duhovnosti telesa, je potrebno vzeti v obzir teologijo telesa Janeza Pavla II., ki pogosto poudarja: »Telo, in dejansko samo telo, je namreč sposobno narediti vidno, kar je nevidno: kar je duhovno in božansko. Ustvarjeno je bilo, da prenaša v vidno stvarnost skrivnost, ki je od vekov skrita v Bogu, in tako postane njeno znamenje.«

Človek ne more samo z razumom dojeti velike skrivnosti svojega telesa. Z njim lahko spozna samo njegovo delovanje. Vendar telo ni zgolj biološko, temveč tudi teološko. Le če zmoremo slišati, videti in dojeti, kaj nam »pravi« tudi teološko, lahko v resnici razumemo sami sebe in spoznamo, kako je troedini Bog živo in dejavno navzoč v nas, spoznamo jezik »daru« in »samodaru«, ki ga je vpisal vanj in ga še vedno vpisuje. Telo je »priča stvarjenja kot temeljnega daru in posledično priča o tem, da želi ljubiti kot Ljubezen, iz katere izhaja« (Janez Pavel II.).

Človeško telo je torej topos, kraj srečanja med troedinim Bogom in človekom na povsem konkreten način. Telo »pomni« svojega Stvarnika Očeta po Kristusu v Svetem Duhu in kliče vsakega človeka, da ga ozavesti in zaživi v troedini Ljubezni, ki je vtisnjena vanj in v vse njegove funkcije. Duhovnost telesa je način življenja, ki nam to omogoča. Pri tem nam je lahko v veliko pomoč kontemplacija telesa ali drugi načini molitve, ki nam ozavestijo to duhovno govorico, ki nas jo Sveti Duh uči po njem.

p. Ivan Platovnjak DJ

Članki: